Saknad...

Att förlora någon är svårt.
Att sakna någon är nästan svårare.

Att fylla upp ett tomrum är inte lätt. Saknaden efter att ha sagt upp kontakten med en vän, eller kanske forlorat en familjemedlem eller att ens pojk/flickvän har lämnat en är bland det svåraste en människa kan genomlida.

När saknaden är för stor är det lätt att bli deprimerad och man känner ingen livslust.
Men det är då man måste försöka. Man måste försöka att ta sig upp ur gropen man grävt runt om sig själv och ta sig i kragen. Att vara stark när man känner sig svag är otroligt svårt och påfrestande, men vi människor måste göra det för att överleva.

Jag har nyss tappat kontakten med min bästa vän pågrund av lögner och svek. Varje dag bränner detta inom mig. Jag saknar min vän och jag vill ha honom tillkaba. Men varje dag trycker jag undan den där brännande känslan och försöker vara stark. Jag fokuserar på saker som ger mig posetiv energi.

Ett bra tips när man känner sig nere och inte riktigt hel, eller bara tankspridd och stressad är att läsa en bra bok. När man läser glömmer man bort sitt eget för en stund och kan leva i en annan värld.
Självklart måste man också känna sina känslor och ta tag i dom, man behöver gråta när känslorna säger det, lika väl som man behöver skratta. Men ibland kan sinnet behöva ta en kort semester för att man inte ska "gå ner sig" helt.

Så tjejer där ute i november-mörkret, deppa inte ihop, var starka, läs en bok, mys med era vänner och familjer och kom ihåg - Du är aldrig ensam!

Tillsammans är vi starka!
Sisters of Sundsvall♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0