motgång blir styrka

Vissa dagar önskar jag att livet vore enkelt. Att problem  och motgångar överhuvudtaget inte existerade.

Men bara vissa dagar

För tänk hur livet och vi människor skulle vara om man aldrig gick egenom jobbiga perioder, man skulle aldrig uppskatta det man har, aldrig lära sig av sina misstag och framförallt inte utvecklas och bli en starkare person.

För av varje motgång så blir man starkare, lär sig att hantera nya situationer och lär sig lite mer om sig själv. De människor som jag har träffat som har haft ett tufft liv är oftast de klokaste och starkaste människorna också.

Men det gäller att ha tillräckligt mycket mod att ta tag i det man tycker är jobbigt och svårt att komma ur, inte bara skjuta undan problemen. För det är ju faktiskt det lättaste, att bara tänka på något annat.

Stoppa huvudet i sanden

Men det hjälper tyvärr inte så länge. För tillslut hinner tankarna ifatt en. Och då blir det jobbigt, ruskigt jobbigt. Det är då man måste rannsaka sig själv och verkligen komma i kontakt med sina tankar och känslor. Och när man har gått egenom det jobbiga så har man blivit lite starkare och kan börja uppskatta det man har som är bra.

Så:

Det som inte dödar, härdar

Helt sant.. Något vi ska ta till oss och lära oss av. Nu menar jag inte att jag vill att hela livet ska bestå av problem. Men vi måste lära oss att uppskatta det också för det är en del av livet, en stor del..


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för allt stöd och hjälp ni givit mig!

2009-12-03 @ 23:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0